שלום קבלתי מסבתא של אשתי במתנה דירה שהיא בעצמה בנתה עם הקבלן. האם אני חייב במס שבח או במס רכישה ואיך זה מחושב
העברה מסבתא לנכדה- אינה כרוכה במס שבח.
מס רכישה בשיעור 1/3.
לא ברור אם בנייתה של הדירה נסתיימה או שאתם רק מקבלים זכויות על הנייר.
מס הרכישה ושיעורו נקבעים באחוזים לפי שווי הדירה האמיתי.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רועי שלום, בהעברה ללא תמורה מהורים לילד אכן צפוי להיות פטור ממס השבח, מס הרכישה צפוי להיות 1/3 משווי המכירה אילו היתה נמכרת בשוק החופשי (בהתאם למדרגות דירה שניה). לשאלתך אם נכון לקבלה במתנה כיום או ...
המשך תשובה