אמא שלי רוצה להעביר לנו , 3 אחיות , את הדירה שלה במתנה . האם נצטרך לשלם מס עבור המתנה ? האם יש אפשרות שהיא תוכל להוריש גם לשתי הנכדות שלה חלק שווה בדירה ? מדובר בדירה בשווי 1.6 מ' . כלומר החלקים של כל אחת מאיתנו יהיו 300000 ש"ח . האם יש מיסוי במקרה של קבלת חלק קטן יותר של הדירה ?
המיסוי הינו לכל אדם בנפרד.
באופן עקרוני אם למי מכם יש דירה נוספת אז הוא יחוב במס אם אין דירה נוספת לא יהיה מס לאור שווי הדירה שציינת.
לגבי הנכדות זה תלוי אם הן קטינות או לא. אבל זה כבר נושא מורכב וארוך יותר.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

קורין שלום, חזרה ממתנה בנכס מקרקעין הינו הליך מורכב ונדרש לייעוץ משפטי פרטני, אשר לא ניתן למענה במסגרת הפורום הרחב. מוזמנת ליצור קשר להכוונה ראשונית: 03-6344550. בהצלחה, דניאל...
המשך תשובה