היי אחי ואני קיבלנו דירה בירושה מסבתא כעת לפי צו קיום צוואה. הדירה מושכרת לדיירים כבר הרבה שנים ואמי מקבלת באופן מלא את השכר דירה משם. אני ואחי רוצים להעביר לבאופן מלא את הדירה על שם אמנו. לכן יש לי כמה שאלות 1. כעת ברשותה דירה נוספת איפה שהיא גרה כיום, אז אם נעשה העברה ללא תמורה, האם היא תצטרך לשלם מס רכישה או שבח? 2. ואם היא תצטרך לשלם מס רכישה/שבח, האם נצטרך להביא שמאי שיעריך את הדירה? כי כעת איננו יודעים כמה היא שווה אעריך כל התייחסות תודה רבה על כל עזרה
ראשית אני מתנצל על העיכוב בתשובה.
לפי נתוני השאלה האם תצטרך לשלם מס רכישה אבל הוא יהיה מס רכישה מופחת בשיעור 1/3.
אין צורך להביא שמאי אם עושים הערכת מחיר סבירה של הנכס.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יוסף שלום, אין אפשרות לבצע "החלפה" של דירה בדירה אחרת - כלומר, העברת דירה, בין אם היא בתמורה או שלא, מדובר במכר דירה. עם זאת, ישנה אפשרות לזכאות לפטור משבח ו/או מדרגות מס רכישה של דירה יחידה - תלוי ...
המשך תשובה