אני ורעייתי רכשנו דירה משותפת בזמן הנישואין, חשוב לציין כי בטרם הנישואין חתמנו על הסכם ממון מאחר ולרעיתי היתה דירה שרכשה לפני הנישואין ומכרה אותה בזמן הנישואין. רעייתי ממנה 1.200 מיליון מכספי מכירת דירתה ואת היתרה בסך של 2 מיליון אני מממן באמצעות משכנתא שרשומה על שם שנינו כשבפועל המשכנתא יורדת רק מחשבוני הנפרד מרעייתי. אציין ששילמנו מס רכישה בשנת 2011 בגובה של כ-69 אלף שח. האם לא היו אמורים לעשות לנו חישוב נפרד לתשלום מס הרכישה. ואם כן האם אני יכול לדרוש החזר התשלום?

אור שלום,
חסרה אינפורמציה ונתונים נוספים על מנת להתייחס לשאלתך הפרטנית. מוזמן ליצור קשר טלפוני להכוונה.
בברכה,
דניאל לשם, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רונית שלום, העברת דירה במתנה מבת להוריה יכול שתהיה פטורה ממס שבח ובחבות של 1/3 מס רכישה משווי מס הרכישה אילו הדירה היתה נמכרת בשוק החופשי בהתאם למדרגות המס הרלוונטיות (במקרה שלך, דירה יחידה). נדרש לע...
המשך תשובה