שלום השכנים בביתי רוצים לחזק ולבנות ממ"ד עם תמ"א באספת דיירים ראשונה התברר לי כי הממ"ד תפקידו בעיקר לחזק את הבית. הדירה שלי ממוקמת בחלק הפנימי של הבית כך שיוצא שהממ"ד לא חלק מחיזוק הבית. אני רוצה לדעת אם אפשר לבקש שבמקום ממ"ד יבנו לי חדר רגיל. האים צריך לפנות ליזם או לפנות לוועדה שתאשר לי חדר במקום ממ"ד. תודה ערן
ערן שלום,
היזם מחוייב לבנות לפי תוכנית חיזוק, ואכן הממ"ד מעבר להיותו מרחב מוגן בעת מלחמה, הוא גם מחזק קונסטרוקטיבית את המבנה.
במקומות בהן לא ניתן לבנות ממ"ד לעיתים ידרש בניית קירות מגן (תלוי ברשות המקומית).
לעניין בקשתך לבנות חדר אחר תחת הממ"ד הרי זה עניין של מו"מ מול היזם.
בהצלחה,
מרי יעקובי, עו"ד - מנהלת פורום תמ"א 38
חברת עוה"ד אברהם ללום ושות'
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

משפטית אם חמתך התחייבה לשלושה חודשים עליה לקיים את הוראות ההסכם. אולי שתמצא פיתרון זמני לסבלט את הדירה ליתרת התקופה של ה- 3 חודשים. בהצלחה נריה כהן, עו"ד ראש מחלקת התחדשות עירונית פךס, מוזר...
המשך תשובה