שלום עו"ד ידיד, לפני כשנה וחצי קיבלתי אזרחות פורטוגלית ונסעתי לליסבון בכדי להנפיק ת.ז ודרכון פורטוגלי. כשנכנסתי למדינה זה היה בדרכון הישראלי כי לא היה לי עדיין פורטוגלי, כשיצאתי מפורטוגל זה היה עם הדרכון הפורטוגלי משום שנאמר לי שאני חייב לצאת איתו כאזרח. עכשו אני חושב לתומי לפני נסיעה לאירופה שאם ארצה להיכנס לאחת ממדינות האיחוד עם הדרכון הישראלי שלי, יקפוץ להם ישר במחשב שאני שוהה בלתי חוקי הנמצא במדינות האיחוד כבר שנה וחצי... האם חששי מוצדק ואם כן כיצד עליי לפעול? מאד אודה תשובתך.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אדם ידיד
055-4547239
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יש להבדיל בין אזרחות לתושבות. האזרחות הפורטוגלית לא משנה למי מזכויותיך בארץ, לעומת זאת מעבר למדינה אחרת- משפיע בצורה מהותית. בטרם מעבר לחו"ל ראוי להבין את ההשלכות . האם נכון לבצע ניתוק תושבות? הדבר ...
המשך תשובה