שלום רב, על פי האמנה החדשה בין ישראל לגרמניה בסעיף 14. מצויין שהכנסה מתעסוקה של תושב ממדינה א אשר עובד במדינה ב תמוסה במדינה א' רק אם: 1. שוהים פחות מ183 יום במדינה ב. 2. השכר משתלם על ידי מעביד שאינו תושב מדינה ב. 3. השכר לא משולם ממוסד קבע שיש למעביד אשר תושב מדינה א. ניתן להסיק מזה ששכיר שעובד בגרמניה ואינו עונה על התנאים לעיל לא מחוייב במס הכנסה בארץ בכלל- כלומר האמנה כאן מיטיבה עם השכיר מעבר לחוקי המס בארץ המחייבים אותו במס פרסונלי כתושב ישראלי. השאלה שלי היא האם הפרקטיקה עובדת באופן כזה, ואיזה טופס עלי להגיש למס הכנסה על מנת שיתייחסו לאמנה הרלוונטית. תודה. תודה.
לא ברור משאלתך העובדות: האם אתה תושב ישראל או לא...
כתושב ישראל אתה חייב במס בישראל...
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ורו"ח אבידור לפיד
055-4532967
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום, בקשר לגילוי מרצון וכן הזכאות שלך כתושב חוזר - כדי להיחשב כתושב חוזר אתה צריך להיות 6 שנים מלאות מחוץ לישראל. זה דבר שמחייב בדיקה יסודית. רבים טועים שחושבים שצריך לבצע הליך של גילוי מרצון - בסוף...
המשך תשובה