שלום רב, אבא שלי קיבל בירושה דירה במינסק. וכעת הוא נמצא בבלארוס ומוכר את הנכס. יש לי 2 שאלות, הראשונה, מה היא הדרך הבטוחה ביותר היום להעביר כסף בסכומים גבוהים מבלארוס לישראל? והשאלה השניה, האם יש חובת דיווח בישראל על המכירה שנעשתה? והאם הוא יידרש לשלם מס, על אף שהוא שילם מס על המכירה בבלארוס?

אציין את השלבים להעברת הכספים בצורה חוקית ובטוחה בשל הכנסות ממכירת דירת ירושה.
1. ירושה אינה מהווה עסקה בישראל. נכנסים לנעליים של המוריש ושווי הרכישה זהו השווי שממנו יוצאים בחישוב רווח ההון.
2. יש לפנות לבנק ולציין בפניו שאתם עתידים לקבל כספים ממכירת דירת ירושה בבלארוס כדי שיבינו את **מקור הכספים** חשוב מאוד.
3. איסוף מסמכים: יש לשמור את חוזה המכירה, יש לשמור צו ירושה או קיום צוואה לפי מה שקורה בבלארוס (לא יודע מה הדין שם) למיטב ידיעתי אין מס ירושה שם אבל אני בעל שתי רישיונות בישראל אבל לא שם.
4. דיווחים - כמובן שכתושב ישראל יש חובת דיווח ויש להסדיר את הנושא. יש רווח הון וצריך לחשב אותו בחכמה. זה לא מס שבח מכיוון שזה לא מיסוי מקרקעין בישראל.
5. יש אמנה למניעת כפל מס ולכן בישראל ימסו אך ורק את ההפרש.
מוזמנת להתייעצות אבל אי אפשר לוותר על אף שלב
בברכה,
אבידור
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ורו"ח אבידור לפיד
055-4532967
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום, בקשר לגילוי מרצון וכן הזכאות שלך כתושב חוזר - כדי להיחשב כתושב חוזר אתה צריך להיות 6 שנים מלאות מחוץ לישראל. זה דבר שמחייב בדיקה יסודית. רבים טועים שחושבים שצריך לבצע הליך של גילוי מרצון - בסוף...
המשך תשובה