שלום רב. אני אזרח אמריקאי המתגורר בישראל (בעל אזרחות ישראלית) ואין לו נכסים או חשבון בנק בארה"ב. אני התחלתי עבודה חדשה עם משכורת של 15500 ש"ח בחברה ישראלית-אמריקאית (יש לחברה מפעלים ומשרדים בארה"ב). ברצוני לברר האם עלי לשלם מס הכנסה אמריקאי או שתשלום מס ההכנסה הישראלי מכסה אותי גם מבחינת המס האמריקאי? האם בכלל כדאי לעשות בירורים או שאני בעצם מכניס את עצמי לביצה טובענית ואני בעצם אפגע מאוד כלכלית אם אני אנסה לברר זאת? יש ברשותי קרן פנסיה, קרן השתלמות וברצוני לפתוח קופת גמל. האם דבר זה מחייב אותי לשלם מס הכנסה אמריקאי? בתודה מראש, רשף
כשכיר בישראל, ינוכה לך מס בהתאם.
חלה עליך חובת הגשת דו"ח בארה"ב בשל היותך בעל אזרחות אמריקאית, אולם אינך חשוף למס נוסף מעבר למס שתשלם בישראל.
פתיחת קופת גמל אינה אירוע מס.
בכל מקרה ממליץ לך לפנות לרו"ח בעל רשיון אמריקאי שייעץ לך בהקשר להגשת דו"ח בארה"ב.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ורו"ח אבידור לפיד
055-4532967
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

בסופו של דבר יש לך חשיפת גבוהה מאוד. עליך לנתק תושבות ככל ואתה מעוניין שלא לשלם מס בגין עבודתך בחו"ל - עצם המשך התשלום לביטוח לאומי מראה לביטוח לאומי וכן למס הכנסה שאתה ממשיך לצרוך שירותים ציבוריים -...
המשך תשובה