אנחנו מתגוררים כעת בטורונטו, אונטריו, קנדה, במסגרת רילוקיישן. אשתי ואני בחל"ת מהעבודה בארץ, וכאן רק אני עובד ומרוויח 62.5K דולר קנדי לשנה. כמובן נגרע מזה מס כאן. שאלתי היא האם, לאור אמנת המס ישראל-קנדה, והעובדה שמרכז האינטרסים החיוניים שלי נמצא בקנדה, ושלא אהיה בישראל יותר מימים בודדים במהלך שנה זו - האם אני חייב במס גם בישראל, וצריך לדווח בישראל על הכנסותי, ולנסות לקזז את ההפרש עם הוצאות שוטפות מהחיים פה? או שאין צורך בכל זה? תודה מראש.
בשל חוסר בעובדות מהותיות (כמו למשל מתי עברתם מישראל לקנדה, כמה ימים תשהו בשנה השוטפת בישראל ועוד), לא נוכל להשיב באופן מקצועי.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ורו"ח אבידור לפיד
055-4532967
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ככל ואת מקבלת פנסיה ממעסיק ישראלי מנוכה דמי הביטוח הלאומי במקור. אין צורך לשלם מס/דמי ביטוח לאומי נוסף. מכיוון שהגעת לגיל מתקדם של פרישה לא ישללו ממך את זכויותיך מוזמנת לפנות לכל שאלה...
המשך תשובה