שלום, אני שחקן בקבוצה ליגה א' וההנהלה מחייבת אותי להתאמן ולשחק בשבתות וחגים אחרת אני לא אוכל להמשיך ולשחק בקבוצה. במדינה קיים חוק מנוחה בשבת ונראה שהדרישה שלהם נוגדת את החוק. האם קיימת החרגה לחוק בתחום הספורט? תודה
רותם שלום רב,
מבלי להיכנס לשיקולים לכאן או לכאן באשר לקיום משחקים בשבת, אכן קיימת החרגה בתחום הספורט בעניין משחקים בשבת.
למרות זה ההחרגה כפופה לקיומם של מספר תנאים, למשל בליגות הגבוהות -
שחקן אשר מבקש מטעמי דת שלא לשחק בשבת, לא יחשב הדבר כעבירת משמעת ותינתן לו האפשרות להימנע מכך; ו לתת לשחקן אפשרות לישון במסוך למגרש באופן שיאפשר לשחקן שלא לחלל את השבת קודם ולאחר קיום המשחק.
לעניין זה יצויין כי למרות ההחרגה, יש ניסיון גורף להימנע ממשחקים בליגות נמוכות שגולשות לתוך השבת, ולהימנע מקיום משחקים במשך יום השבת בליגות הגבוהות.
בברכה,
טל שגב, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד טל שמואל פרלמן
055-4317505
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום אלסיה, במקרה כזה לא ניתן לתת תשובה חד משמעית בלי לראות את ההסכם ואת הנוסח המדויק של הסעיף שעליו המועדון מסתמך. באופן כללי, יש להבחין בין עצם הליך העזיבה של השחקן לבין השאלה הכספית של החזר כספים...
המשך תשובה