אהלן, יש ברשותנו בית ביישוב בשומרון אשר נמצא תחת החטיבה להתיישבות. בחוזה הבר רשות, חתמנו כי לא נוכל למכור את הבית ב 5 שנים הראשונות. האם יש מקרים חריגים בהם כן ניתן למכור את הבית לפני שעוברות 5 שנים? תודה רבה.

אכן קיים איור למכור עד חלוף 5 שנים ממועד ההקצאה. יש מקרים חריגים שניתן לעקוף את האיסור- גירושין, פירוק שיתוף, נכות שמצריכה מכיר לשם קניה וכו'. לא מדובר על רשימה סגורה, וכל בקשה כזו יש להגיש לחטיבה, רצוי מלווה תצהיר והיא תבחן לגופה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אבינעם גואלמן משרד עו"ד ונוטריון
055-4532852
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ההבדלים יהיו בחוקים החלים על המקרקעין, בסוגי המרשמים, בהכרה של המורכבות בתב"עות החלות ביו"ש, קו כחול וכו`. מומלץ בכל עסקה מקרקעין להיעזר בעורך דין, קל בחומר בעסקה ביהודה ושומרון, שם כדאי לוודא שלקח...
המשך תשובה