לפני שבוע בערך נכסתי לסוכנות רכבים מצאתי רכב לקנייה . כבר במראה החיצוני הראשון היה אפשר לראות שהגריל הקידמי היה פגום והסוכן אמר שזה לא בעיה אפשר להזמין גריל חדש וכשהוא יגיע יעדכנו אותי ויתאמו איתי מועד החלפה.( אני לתומי חשבתי שמדובר בחלק פלסטיק בלבד אני לא ההיתי מודע לכל החיישנים הראדר ומערכות טכנולגיות שנמצאות בתוך או צמוד לגריל ושגם הם ניפגעו דבר אשר מייקר ומסבך את התיקון ). במכון בדיקת רכבים לפני קנייה התריאו על כמה בעיות נורת תקלה דולקת שהמחשב שלהם לא הצליח לאתר את מקור הבעיה ויועץ לי לפנות למוסך מרכזי של יצרנית הרכב (יונדאי) כמו כן 2 גלגלים קדמיים פגומים גריל קידמי פגום ופלסטיקה תחתונה פגומה הרכב חזר לחברת אופרייט לתיקוני כל הבעיות שהתגלו רק לאחר שדרשו מימני לשלם סכום סמלי להבטחת הקנייה של הרכב (שלא ישקיעו בתיקון הרכב ואני אחליט לקחת רכב אחר ) הרכב חזר אחרי 3 ימים ניגשתי לחברה והוצג בפני חשבונית שבה רשום בין היתר שמחשב הרכב עבר כייול והובטח לי שהכל תוקן גם הראו לי שהוחלפו 2 צמיגים קדמיים. לגבי הגריל הקדמי שלא הוחלף/תוקן סוכן המכירות של חברט אופרייט עדכן אותי שהגריל חסר להם במלאי . הזומן חדש וכשהוא יגיע הוא יוחלף אחרי העברת התשלום במלאו והעברת בעלות הרכב והביטוח על שמי בעודי נוסע הביתה אני מופתע לגלות ששוב הנורה דולקת חזרתי כועס לחברת אופרייט והם הרגיעו והבטיחו לתת לי שובר בדיקה ותיקון במוסך המרכזי של ינדאי וכך נעשה הרכב נכנס למוסך בבוקר ובשעות הצוהרים המאחרות התקשר אלי מנהל התפעול של אופרייט בדרישה שאוציא את הרכב מהמוסך כי דוח הבעיות והצעת המחיר שמוסך יונדאי מסר להם יקר ומוגזם (לטענתם) הובטח לי שאופרייט יתקנו את הרכב במוסך ההסדר שלהם ואני אקבל רכב חילופי עד סוף תיקון הבעיות ברכב אני במשך 4 ימים מנסה ללחוץ בכדי לקבל את דוח הליקויים שמוסך המרכזי ינודאי שלח להם וחברת אופרייט נמענת מלחשוף בפני את הליקויים אני מרגיש שחוסר השקיפות המתמשך נובע מכך שהם מנסים להסתיר מימני מידע קריטי וחשוב ולכן אני מעוניין ביטול חוזה הקניה בטענה של חוסר שקיפות ואמונה בחברה סוכן המכירות והמנהל שלו מסרבים לבטל את חוזה הקנייה ועושים ככל יכולתם לשכנע אותי למסור להם את רכבי לתיקון למרות שלעולם לא אדע מה היו הליקויים. בגלל החשש שהם לא אמינים חזרתי למכון הבדיקת רכבים שוב בכדי לבדוק האם באמת תוקנו כל הליקויים שנרשמו בדוח שלהם וכפי שחשדתי חברת אופרייט לא החליפה את מגיני הפלטיק של מערכת הובלת החשמל מהסוללה ההיבירדית שנצאת בחלקה האחורי של הרכב עד למנוע החשמלי שנמצא בחלקו הקידמי של הרכב ( פלסטיקה תחתונה פגומה ) אני מפחד להמשיך ולנסוע עם הרכב שנורות והתראות מופיעות לי לסירוגין בזמן נסיעה . השאלה שלי היא. האם אוכל לבטל חוזה גם לאחר 14 יום ממועד הרכישה האם בהסכמתי לתת להם את ריכבי לתיקון במוסך ההסדר שלהם תמנע מימני את אפשרות לביטול חוזה בטענה כי כבר הושקעו כספים בתקון הליקויים .
שלום דניאל. תודה על שאלתך. ראשית- אין חובה בחוק לשלוח מכתב התראה. שנית- החברה יכולה לחייב אותך בעבור מכתב ההתראה רק על פי דין, כלומר רק במקרה וחתמת להם, או בתקנון נקבע שככל והם ישלחו לך מכתב התראה ...
המשך תשובה