שלום, התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש לפני פחות מ- 14 יום (12 יום). היום הודיעו לי כי ביום הבחירות אני לא זכאית ליום חופש, ובנוסף אני לא יכולה לעבוד כי סוגרים את המשרדים. לכן עלי להפסיד חלק יחסי במשכורת או לקחת יום חופש מהימים הספורים שמגיעים לי. האם זה חוקי? או האם הם חייבים לאפשר לי לעבוד? תודה מראש
דנה שלום,
בהתאם לחוק מי שזכאי ליום חופש בתשלום במהלך הבחירות הינו מי שצבר לפחות 14 ימי עבודה רצופים בטרם מועד הבחירות.
לכן זה המצב.
המעסיק מצדו, מאפשר לך לבחור שלא יפחת שכרך, וזה בסדר.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ורד שדות משרד עו"ד
055-4532942
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אני ממליצה לך לפנות לפורום ביטוח לאומי לגבי האבטלה. לעניין זמן ההתפטרות- אין לזה כללים אבל זה צריך להיעשות כמה שיותר מהר אחרת זה ייחשב להתפטרות רגילה, כאשר בנוסף, עצם המעבר לעיר רחוקה שלא מסיבות ניש...
המשך תשובה