מהו יום בחירה? האם העובד מקבל תשלום עבורו? האם הוא מנוכה ממכסת ימי החופש?
יום בחירה הוא יום חופשה מעבר למכסת החופשה השנתית שבגינו מקבל העובד תשלום; הוא אינו מוגדר כיום שלא עובדים בו בכלל או כיום במסגרת החופשה השנתית אלא נכלל במסגרת יום שבו עובד יכול ,לבחור, למה להיעדר ואינו חייב בדיווח הסיבה. זהו יום בתשלום; ימי בחירה מקובלים במקומות עבודה מסויימים כמו במדינה וברשויות מקומיות או במקומות עבודה מאורגנים מסורתיים ואחרים שקיימים בהם הסכמים קיבוציים או הסדרים קיבוציים חד צדדיים או דו צדדיים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ורד שדות משרד עו"ד
055-4532942
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
תשובה בהקשר חופש העיסוק הינה בד"כ נגזרת של הסכם העבודה ומה קובע הוא בהקשר זה. היעדר כזה, ניתן לחפש פסיקה בהקשר סוג העבודה המדובר. יחד עם זאת, יכול להיות שיש כאן עניין של תחרות במעסיק שלך, ללא ידיעתו...
המשך תשובה