שלום, אני עובדת בחנות בחצי שנה האחרונה ומקבלת שכר לפי שעה. השבוע קיבלתי הודעה ממעסיקי שעל כל יום חג שסוגרים מוקדם את החנות, יקוזז מהעובדים חצי יום חופשה. שאלתי היא האם זה חוקי ? ההגיון שלי אומר שאם החנות סגורה ואני לא מרויחה כסף כי איני עובדת, לא אמורים לגעת לי בכלל בימי חופשה. האם יש להם זכות לכך? תודה..
אם את מתכוונת לערב חג, גם אם סוגרים מוקדם יש לשלם לעובדים שכר של יום רגיל, וכמובן שאין לנכות חצי יום חופשה.
בברכה,
עו"ד מאיה בן חיים רוזן
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ורד שדות משרד עו"ד
055-4532942
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אכן אין מנוס מהפסקת העבודה, אולם מאחר שבית שמש נחשב - עדיין - לישוב באיזור פיתוח לפי התקנות אזי אתה תיחשב למתפטר בדין מפוטר אם תוכיח שגרת שם שישה חודשים לפחות. מבחינת המעסיק הנוכחי מספיק שתציג הסכם...
המשך תשובה