שלום האם בעל שהוגשה נגדו תלונה צודקת על תקיפת האישה ונפתחה חקירה. אם הוא מודה שהייתה אלימות והוא מצטער ולא יחזור על כך. וכן באם האישה אומרת שסלחה לו האם יש בכך אפשרות לסגירת התיק לפני כתב תביעה? תודה
אילנה שלום,
מדיניות התביעה בנוגע לסגירת תיק אלימות במשפחה היא לסגור את התיק (בחלוף כשנה, במידה שלא היו דיווחים נוספים) רק כאשר מדובר בתקיפה חד פעמית, שלא גרמה לחבלה, ובחשוד ללא אירועים מדווחים קודמים בתחום זה.
במידה שהתיק אינו עומד בקריטריונים הללו-יוגש כנגד בחשוד כתב אישום אף אם המתלוננת ביקשה לסגור את התיק וזאת בשל האינטרס הציבורי להרתיע גברים אלימים וכן לשמור על ביטחון המתלוננת (שייתכן שמבקשת לסגור את התיק בשל לחצים המופעלים עליה, מסוגים שונים, אם משפחתיים, אם כלכליים ואם איומים של ממש).
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
רוני שלום, במקרים רבים, זה, בהחלט, אפשרי ועשיתי זאת פעמים רבות. הדבר תלוי בסוג העבירה ובנסיבותיה וכן בקיומם של רישומים קודמים, בשנים האחרונות. מוזמן/ת ליצור איתי קשר טלפוני ואשמח לסייע....
המשך תשובה