אנחנו גרושים כחצי שנה לאחר 8 שנים של פרידה עם ניהול חש' משותף של החשבון שלי - ולגרוש היה חשבון משלו. היינו ביחסים טובים. ברשותנו דירה משותפת שנשארה לאחר הגירושין רשומה בטאבו על שנינו. מיום קניתה הדירה מושכרת והמשכנתה משולמת על ידי הגרוש ושכ"ד מתקבל ישירות אל הגרוש.טרם הגירושין הבטח לי בכתב (שיחה במייל ובעפ) שמעמד הדירה לא ישתנה ויהי מה. כעת באה דרישה להעביר את הדירה על שמו בלבד בטענה שרק הוא משלם משכנתה מה עושים?
שלום רב, ראשית לא ציינת בשאלתך האם לך ולגרוש הסכם גירושין ומה כתוב בו. שנית, הדירה רשומה על שמך בטאבו ולכן, את זכאית למחציתה, אלא אם כן, נכתב בהסכם הגירושין אחרת. שלישית, לגבי המשכנתא שלכאורה שולמה על ידי הגרוש הרי שהיא למעשה לא שולמה על ידיו, שכן, שכר הדירה הוא ששילם אותה. אם הוא שילם משהו מעבר לשכר הדירה, יכול להיות שהוא יוכל לחייב אותך במחצית. עליך לזכור שבין בני זוג יש המון חיובים אחרים כך שיכול להיות שממילא תוכלי להתקזז איתו וכך לא תצטרכי להחזיר לו דבר.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין ונוטריון מוטי גרטל
055-4547092
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

בתי משפט בד"כ מצמידים את סכום המזונות למדד הידוע במועד אישור ההסכם וקובעים כי הסכום יגדל בהתאם כל 3 חודשים קדימה ולא רטרואקטיבית. ניתן כמובן לקבוע מהם העילות לשינוי המזונות ...
המשך תשובה