שלום חברת הביטוח מנורה טוענת שנשלחו אליי מכתבים הדורשים ממני להשלים חתימה על הודעת ביטול פוליסה בריאות במאי 2022. לטעתם נשלחו מכתבים לכתובתי. בפועל לא קיבלתי כל הודעה וחהרת הביטוח דורשת כיום תשלום על 3 חודשים נוספים שכן הפוליסה המשיכה להיות פעילה בתקופה זו. האם חברת הביטוח יכולה לטעון על הודעהחוקית בהעדר אישור מסירה, ועל בסיס מכתב פלט מערכת מיחשוב שלהם, בלבד?? תודה

רון שלום,
חברת הביטוח אינה יכולה לטעון להודעה חוקית בהיעדר אישור מסירה. הנטל להוכחת מסירת הודעת ביטול מוטל על חברת הביטוח.
הוכחת מסירה: חברת הביטוח חייבת להוכיח שההודעות נמסרו בפועל לידיך. "פלט מערכת מחשוב" בלבד אינו מספיק. הדרך המקובלת להוכחת מסירה היא לרוב דואר רשום עם אישור מסירה. אם אין להם אישור כזה, קשה להם לטעון שהודעה נמסרה.
מה לעשות?
התכחש בכתב: שלח מכתב למנורה (רצוי בדואר רשום) ובו תתכחש לקבלת ההודעות ותדרוש מהם הוכחת מסירה של המכתבים.
פנה למפקח על הביטוח: אם הם ימשיכו להתעקש, הגש תלונה לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון (המפקח על הביטוח).
בברכה,
ד"ר דניאל שבח, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דניאל שבח משרד עורכי דין
053-6249034
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אלכסיי שלום, אנחנו מייצגים בתביעות ביטוח לאומי נכות כללית. אתה מוזמן לפנות למשרדנו לשם בדיקה היתכנות לקיומה של זכות לקבל נכות כללית. שכ"ט קבוע בחוק הביטוח הלאומי, רובו ככולו הינו על בסיס הצלחה. אנח...
המשך תשובה