אני אחד היורשים בירושה של קרוב משפחה שהוריש דירה הרשומה על שמו בטאבו עורך הדין הוציא צוו ירושה מסודר וכעת הגשנו בקשה למינויו כמנהל עזבון היות שיש יורשים רבים ויש חילוקי דיעות בין היורשים עורך הדין אמר לי כך "אני לא רושם את הדירה על שם היורשים עד שנקבל מינוי מנהל עזבון מבית משפט כי אם ארשום את הדירה על שם היורשים לא ימנו אותי למנהל עזבון" האם הדבר נכון שאם עורך הדין ירשום את הדירה על שם היורשים הוא לא יקבל מינוי של מנהל עזבון מבית המשפט ?
בית המשפט ממנה מנהל עזבון רק כאשר יש צורך ממשי בכך היות והדבר כרוך בעלויות לא מבוטלות וחבל שחלק מכספי הירושה ישולמו למנהל עזבון. אם המחלוקות נוגעות אך ורק לדירה, אז לכאורה, אין צורך במינהל עיזבון כי כל אחד מהיורשים יכול להגיש תביעה לפירוק שיתוף. אני מסייגת את תשובתי היות ואין בפני את מלוא העובדות.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיתית נחליאל עו"ד
055-4533140
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יוסי שלום כן, ניתן ואף רצוי מאד לעשות הסכם בין היורשים לגבי חלוקת העיזבון, זה גם יכול לחסוך הרבה מיסים. צריך לאשר את ההסכם בבית המשפט. אם אין הסכם - כן, אחד היורשים יכול לדרוש מכירה של נכס למרות שהא...
המשך תשובה