אבא שלי נפטר לפני חצי שנה ולא השאיר צוואה. נשאר בחשבון הבנק שלו סכום של כסף וכולנו האחים ואמא שלי מסתדרים מעולה ורוצים לחלק את הכסף בינינו בצורה שקטה בלי לערב עורכי דין ובלי לפתוח תיקים ברשם הירושות, כי שמענו שזה לוקח המון זמן וסתם עולה כסף. הלכנו לבנק עם תעודת הפטירה והם אמרו שהם לא מוכנים לגעת בחשבון או להביא לנו שקל בלי צו רשמי. אין ברירה וחייבים לעבור את כל הביורוקרטיה הזו?
אבי שלום אם ההורים שלכם משאירים צוואה אבל לא מורישים כסף לבן החסוי, הצוואה לא מתבטלת, אבל החסוי או אדם מטעמו זכאים לפנות לבית המשפט ולדרוש מזונות לחסוי, והמזונות ירדו מהחלק של כל היורשים. ...
המשך תשובה