שלום רב.. בשנת 2004 בעת שירותי במג״ב נחקרתי במח״ש.. התיק נסגר מחוסר ראיות, האם אחרי שבע שנים חלה על התיק התיישנות? זאת אומרת שאם אלך לקחת ר.פ מהמשטרה התיק לא יופיע? או שהעניין לא אוטומטי ואני צריך לעשות משהו בנידון?
דוד שלום,
הדבר תלוי בסוג העבירה. ישנן עבירות שנמחקות מעצמן בחלוף 5 שנים (לבגיר. בהנחה שמדובר בתיק סגור יחיד וללא הרשעות) וישנן כאלה (עבירות מסוג פשע) שבחלוף 7 שנים ניתן להגיש בגינן ברשה למחיקה ואינן נמחקות אוטומטית. גש לכל תחנת משטרה עם ת.ז. והוצא גיליון רישום פלילי. במידה שהגיליון נקי-התיק נמחק אוטומטית. במידה שהוא מופיע שם-תוכל להגיש בקשה למחיקתו (רצוי באמצעות סנגור המתמחה בכך).
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אורן שלום, תקופת ההתיישנות (ולאחריה תקופת המחיקה) על הרשעה מתחילה מיום מתן גזר הדין. גש עם ת.ז. לכל תחנת משטרה ותקבל את גיליון הרישום הפלילי שלך. בגיליון תופיע ההרשעה ותוכל לראות שם את תאריך ההתיישנ...
המשך תשובה