חבר שלי ואני היינו בחקירה במשטרה בחשד להחזקה וצריכה עצמית של סמים. בתום החקירה הודיעו לחבר שיזומן למשפט, ולי לא אמרו דבר. כשבוע לפני המשפט התקשרו אליו והודיעו לו שהתיק נמחק, ושלא התקיים משפט. לפי איך שאני מבין את הדברים, התיק שלו נסגר מחוסר אשמה (שכן הודיעו לו שהוא נמחק). השאלה שלי היא אם הודעה זו תקפה גם עליי? שאלה נוספת היא, האם כשתיק נסגר מחוסר אשמה, מקבלים על כך הודעה בדואר, או בכל אמצעי אחר? תודה, שי שלום.
שי שלום,
בהנחה שהסמים נתפסו אצלכם ושהודיתם בהחזקתם-סביר שהתיק נסגר מחוסר עניין לציבור.
גש עם ת.ז. לכל תחנת משטרה ובקש להוציא פלט רישום פלילי, שם תראה את עילת הסגירה.
בהנחה שמדובר בהחזקת סם לצריכה עצמית ובתיק יחיד המופיע לחובתך (ובהנחה שאתה בגיר)-התיק יימחק בחלוף 5 שנים מהאירוע (כל עוד לא ייפתח נגדך תיק נוסף במהלך תקופה זו).
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
איתי שלום, במידה שחלפה תקופת המחיקה של הרשעה-הרי שבהתאם לחוק המרשם הפלילי-על שאלה שתישאל לעברו הפלילי תיחשב כאילו שאינה מתייחסת להרשעה זו. לכן, ניתן להשיב, בנוגע להרשעה זו, כי הנשאל מעולם לא נחקר ולא...
המשך תשובה