שלום רב, רציתי לשאול, האם ביצוע מעשה מגונה לפני חמש שנים, נחשב לעבירה עם קלון?
רובי שלום,
לא הבנתי את שאלתך.
האם אתה שואל אם העבירה התיישנה (מפני העמדה לדין) או שהייתה כאן הרשעה ואתה שואל אם יש בעבירה משום קלון או שהשאלה היא האם ההרשעה התיישנה ב-5 השנים שחלפו מאז והאם יש משום קלון במעשה?
במידה שמדובר בשאלה האחרונה, הרי ששאלת ההתיישנות קשורה בעונש שנגזר.
במידה שלא נגזר עונש מאסר העולה על שנה, הרי שתקופת ההתיישנות היא 7 שנים ועוד העונש שנגזר.
בנוגע לשאלת הקלון: אני מאמין שבמציאות הנוכחית בישראל כמעט כל מעשה מגונה, גם ברף הנמוך ביותר, ייתפס כמעשה שיש בו משום קלון. עם זאת, ייתכנו מעשים שניתן לפרשם כמעשים מגונים שאין בהם משום קלון (כגון: נגיעה בכתף או במותן) ובמידה שהגוף המפרש את שאלת הקלון הכריע כי מדובר בקלון, ניתן יהיה לערור על קביעה זו (או לעתור בנוגע להחלטת אותו גוף לביהמ״ש לעניינים מנהליים).
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יוני שלום, במידה שמדובר בתיק משטרה סגור יחיד של החזקת סם לצריכה עצמית ואין הרשעות של בימ״ש (שלא חלפה לגביהן תקופת ההתיישנות והמחיקה)-הרי שמדובר בביטול אוטומטי; בחלוף 7 שנים ממועד ביצוע העבירה (5 שני...
המשך תשובה