השתתפתי בהפגנה שקיבלה את כל האישורים הדרושים ובכל זאת עצרו אותי ושניים מחבריי בשל סכנה לשלום הציבור. המעצר היה באחת עשרה בלילה ושיחררו אותנו רק בשתיים בצהריים שלמחרת. בגלל המעצר הפסדתי כסף רב על חצי יום עבודה. האם מגיע לי משהו על הזמן האבוד? זה תלוי בשאלה אם תוכח אשמתי או לא?
יוחאי שלום,
כדי שלא לדרבן את המשטרה להגיש כנגדך כתב אישום-אני מציע להמתין לסגירת התיק (בהנחה שייסגר) ואז לבקש לקבל את חומר הראיות בשל הרצון לשנות את עילת הסגירה לחוסר אשמה.
לאחר קבלת החומר תוכל לשקול האם ברצונך להגיש בקשה לשינוי עילת הסגירה (בתוך 45 יום. רצוי בליווי עו״ד המתמחה בתחום) והאם להגיש תביעה קטנה לפיצויים במידה שלא עולה מחומר הראיות שהתקיים כנגדך חשד סביר לביצוע עבירה וכן עילת מעצר (מומלץ להתייעץ עם עו״ד בנושא. תביעת פיצויים בסדר גודל של כ-5,000-3,000₪ בגין כליאת שווא, אובדן עבודה ועוגמת נפש ולא בסכום מופרז).
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד שי שקד
055-4532878
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב, אכן תמוה מדוע לא עצרו את הלקוח כבר בעת ביצוע העסקה (יכול והיו עסוקים בסוחר) ואולם אין בכך כדי לפגוע בחוקית העיכוב ואף יכול שיש בידיהם ראיות לעסקת הסם עצמה כך שאין משמעות לחלוף הזמן המתואר. ...
המשך תשובה