שלום וברכה, אחי עוכב למעצר והוחרמו לו דברים כמו הטלפון והתיק. אחרי יום הוא שוחרר. מתי יקבל את הרכוש בחזרה?
צופית שלום,
לגבי התיק-זה לא נראה לי דחוף. לגבי הטלפון-ניתן להגיש בקשה לבימ״ש השלום הסמוך ליחידה החוקרת להחזרת תפוס ולהסכים שהמידע שמצוי במכשיר ויועתק ע״י המשטרה ישמש כמקור במידה שיוגש כתב אישום. קחי רק בחשבון שצעד זה עלול להרגיז את המשטרה ולזרז הגשת כתב אישום (במידה שיש ראיות בתיק). במידה שיש אלטרנטיבה לטלפון וניתן להתארגן על טלפון חלופי-אולי כדאי לשקול זאת.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד שי שקד
055-4532878
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

גלית שלום רב, ככלל על המשטרה לאפשר לחשוד/נחקר ליצור קשר עם עו"ד מיד עם מעצרו ולקבל ייעוץ משפטי וזאת בטרם החקירה. לכלל זה קיים חריג לפיו ניתן לדחות את המפגש עם עו"ד וזאת באישור קצין משטרה מוסמך ...
המשך תשובה