שלום, במידה וחתמתי ערבות למישהו מהמשפחה למעצר בית וחתמו איתי עוד מספר בני משפחה כל אחד בסכום של 10,000שח. במידה ועצור במעצר בית מפר את תנאי המעצר שלו בבית האם בית המשפט מממש את הערבות שכל אחד שם? או רק של האדם שהיה אחראי עליו באותה שעה שהפר את תנאי המעצר? תודה.
אילן שלום,
חוקית, ניתן להגיש בקשה לחילוט הערבות ולזמן את הערב לדיון כזה ולתת לו הזדמנות להתגונן.
בפועל, בתיקי משטרה (להבדיל מתיקי פרקליטות), המשטרה לא מבקשת לחלט את כלל הערבויות אלא מבקשת לעצור את המשוחרר בתנאים שהפר את תנאי השחרור, לחלט את ההפקדה הכספית שהפקיד ולכל היותר-לחלט גם את ערבות צד ג' של הערב שהיה אמור לפקח עליו (אלא אם נתן בחקירתו הסבר מניח את הדעת למחדלו. למשל, ישן ולא שם לב, או המשוחרר ברח לו והוא התקשר מיד והודיע למשטרה).
בתיקי פרקליטות קיים סיכון למימוש ערבויות של ערבי צד ג' אך הוא אינו גדול ביותר (אלא אם כן, המשוחרר ברח, למשל, מן הארץ...) והדבר תלוי בחומרת העבירה, באופי ההפרה (עם עבירה נלווית או לא) ובנסיבות אחרות שבתיק.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד שי שקד
055-4532878
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב, הגם שאין לחובתך צו עיכוב יציאה מן הארץ, ברור כי כל יציאה מהבית ובכלל זה טיסה לחו"ל היא אסורה ועלולה לעלות כדי עבירה פלילית של הפרת תנאי שחרור, דבר העלול גם להחזיר אותך למעצר בבית הסוהר ולחי...
המשך תשובה