חברים שלי הסתבכו בקטטה במועדון בסילבסטר. בעל המועדון לקח את הפרטים של המעורבים בקטטה ואמר שהוא הולך להעביר את זה למשטרה ולתבוע מהם פיצויים בגלל הנזק התדמיתי שנגרם למועדון בגלל המכות. האם הוא יכול להגיש את השמות שלהם למשטרה למרות שאף אחד לא התלונן על השני (לא חברים שלי ולא החבר'ה האחרים שהיו מעורבים במכות)?
שלום S!
אומנם שאלתך לא קשורה למעצרים, אך מאחר ומדובר בשאלה מעניינת אשיב אליה.
ככלל המשטרה מחויבת לחקור כל עבירה אשר הובאה לידיעתה. המקור של החובה הנו בחוק:
סעיף 59 לחוק סדר הדין הפלילי:" נודע למשטרה על ביצוע עבירה, אם על פי תלונה ואם בכל דרך אחרת, תפתח בחקירה; אולם בעבירה שאינה פשע רשאי קצין משטרה בדרגת פקד ומעלה להורות שלא לחקור אם היה סבור שאין בדבר ענין לציבור או אם היתה רשות אחרת מוסמכת על פי דין לחקור בעבירה."
פועל יוצא של זה שכל אדם יכול להתלונן על ביצוע העבירה.
בהצלחה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד שי שקד
055-4532878
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אלי שלום רב, אשיב לשאלותיך כך: באשר להשתתפות המדינה בדמי השכירות - לא מכיר דבר כזה. באשר לזכאותך בביטוח הלאומי באפשרותך לברר מולם. באשר לאפשרות הגשת תביעה אזרחית נגד המדינה, עליך לבחון ...
המשך תשובה