כאשר אסיר יושב חצי שנה בכלא הוא מקבל תשלום כלשהו לפני שחרורו מהכלא? על כך ששללו לו את החופש והוא לא היה יכול לעבוד ולהשתכר כראוי? או שבגלל שמדובר בענישה פלילית שלילת החירות משמעה גם שלילת היכולת לעבוד ולהשתכר?
קובי שלום,
המדינה אינה משלמת לאסיר תשלום או מענק כלשהו בגין תקופת מאסרו.
זאת, בשל העובדה שמדובר בעונש, שהיה עליו לרצות בשל ביצוע עבירה על ידו.
עם זאת, למיטב זיכרוני, זכאי האסיר המשוחרר לקבלת דמי אבטחה, לתקופה של 3 חודשים, מהמוסד לביטוח לאומי (תוכל לבדוק זאת באתר שלהם).
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד שי שקד
055-4532878
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב, תסקיר מעצר יש לערוך בדחיפות ותוך פרק זמן סביר ולא כל שכן כאשר מדובר בעצור מאחורי סורג ובריח (ובהתחשב בנסיבותיו האישיות). כל מקרה נבחן לגופו אך ככל והגשת התסקיר מתעכבת מעבר למידה הסבירה, יש...
המשך תשובה