היי, מהן הזכויות עבור אדם אשר עצור בצרוה זמנית ומחכה בין אם יגישו כתב אישום או לא? האם כל אחד מקבל זכויות אחרות או שלכל אחד יש את אותן הזכויות? תודה
דוד שלום,
הזכויות של עצור (לפני ואחרי הגשת כתב אישום) קבועות בתקנות סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה-מעצרים) (תנאי החזקה במעצר), תשנ״ז-1997, ותוכל לעיין בהן שם.
מדובר ברשימה ארוכה של זכויות שאין אפשרות לפרט אותן ( ההבדלים ביניהן כאן).
רק אציין את ההבדלים העיקריים:
לעצור שהוגש נגדו כתב אישום, לעומת עצור שטרם הוגש נגדו כתב אישום יש הזכויות הבאות:
להשתמש בטלפון ציבורי, לפתוח חשבון בבנק הדואר אליו יופקדו כספים בהם יוכל לקנות מוצרים בקנטינה, לקבל ביקורים של בני משפחה מדרגה ראשונה (אחת לשבוע לחצי שעה) ולהחזיק טלויזיה בתא.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד שי שקד
055-4532878
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלי שלום רב, שאלתך נוגעת בנקודה חשובה ומכרעת במשפט הפלילי, שכן תסקיר שירות המבחן משפיע על ההחלטה אם לשחרר את העצור ממעצר ולכך יש השפעה על תוצאת ההליך הפלילי. מי שאחראי לשלוח את קצינת המבחן הוא שירו...
המשך תשובה