היי אני עובד בחברת ביטוח, במסגרת תפקידי ונהלי החברה פניתי ללקוח לצורך גביית חוב של הלקוח כלפי החברה. פנייתי הייתה בהמשך להוראה מהממונים עלי בחברה, ובמסגרת המדיניות של החברה לאחר שנשלחו מספר מכתבים ללקוח וגם לסוכן ביטוח שטרם נענו. סוכן הביטוח של הלקוח לא קיבל בחיוב את שפניתי ללקוח, ובשיחת ועידה שהלקוח ביקש שנעשה, תגובת סוכן הביטוח כלפי הייתה- שהוא יפנה להנהלה הבכירה של החברה בבקשה לפטר אותי אם לא הוא יסיים את ההתקשרות עם החברה (במילים אחרות הוא יעביר את כל המבוטחים שלו לחברת ביטוח אחרת והפסד גדול לחברה). מייד עדכנתי את הממונים עלי, אינני חושש שבאמת יפטרו אותי, אך בכל זאת יש לסוכן את האמצעים להפעיל לחץ על החברה, וכמובן שאם הם באמת יצטרכו לבחור הם יבחרו לוותר על עובד פשוט ולא על תיק של סוכן. ולכן שאלתי היא: 1. האם אני יכול וצריך להתלונן לגורם נוסף כמו המפקחת על הביטוח/בית הדין לעבודה/משרד הכלכלה ? 2. האם אני יהיה זכאי לפיצוי מהסוכן עקב האיום? 3. במידה וכן יפטרו אותי, די ברור שהחברה תמציא סיבה אחרת לפיטורין ולא יטענו שזה בגלל הפניה של הסוכן כי פעלתי בהתאם להוראות (אני נציג גביית חובות). תודה
עדיין לא קיבלתי תשובה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אריק שלו ושות`, עורכי דין
053-7429015
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

החוק מחייב מעסיק שמראיין מועד לחזור אליו ולעדכן אותו באשר לתוצאות הראיון או שלבי המיון. יודגש, כי ההגדרה של מעסיק מכוונת למעסיקים מעל ל- 25 עובדים. ...
המשך תשובה