האם אני יכול לפתוח קבוצה בפייסבוק שנקראת פשפשוק- ... או שצריך לקבל אישור ממי שפתח לראשונה בשם הזה? השם נחשב כזכויות?
מיכאל שלום,
ברמה המשפטית השאלה היא אימתי ניתן לעשות שימוש בשמות מסחריים או סימנים מסחריים המשמשים אחרים.
ראשית יש לבחון האם מדובר בסימן מסחר רשום או בהליכי רישום על פי מאגרי רשם סימני המסחר. במקרה והתשובה היא חיובית כל שימוש בשם, בתחום המסחרי המוגן על ידי הרישום, מהווה עילה לתביעה.
שנית, אף אם לא הסימן איננו סימן רשום או בהליכי רישום - יש לבחון מהו הטעם שבו מבקשים לעשות שימוש בשם. שימוש בשם לצורך "רכיבה חופשית" על מוניטין שיצרו אחרים עלולה לפתוח פתח לתביעות. שימוש בתום לב בשם, גם אם אחרים השתמשו בו קודם יכול להיות לגיטימי במקרה מאידך, כזה.
אגב, ניתן תמיד לפנות למשתמש הראשון בשם ולבקש את הסכמתו ואז אין סכנה של תביעה משפטית.
באופן ספציפי לגבי שמות כמו "פשפשוק" ולצורך בדיקה של מעמדו המשפטי של השם וכדומה - אתה מוזמן לפנות לייעוץ במשרדנו על פי הטלפון שלמעלה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אביאל שמעוני
055-4317366
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

בניגוד לארצות הברית, במדינת ישראל אין רישום לזכויות יוצרים. בארצות הברית כן. ביחס ללוגו ניתן לרשום אותו כסימן מסחר בישראל לצורך הגנה. עם זאת, ישנה בעייתיות בנוגע ליצירות שבוצעו באמצעות בינה מלאכותית א...
המשך תשובה