הי חברתי היא בת יחידה ואמא שלה נפטרה ונשארו היא ואביה בלבד רצינו לדעת איך מתחלק הירושה ללא צוואה ? מה עושים כדי לקבל את זה ? האם חייבים עו״ד ? במידה ואביה מעוניין להוריש הכול לבת האם זה אפשרי ? האם יש בית רשום על השם של האמא צריך לשנות בעלות גם בטאבו או שזה אוטומתי לאחר ביצוע הירושה ? אשמח לעזרה אנחנו באמת לא יודעים איך לבצע את זה תודה
רן שלום
על מנת לקבל את הירושה יש להגיש לרשם לענייני ירושה בקשה למתן צו ירושה . אביה של חברתך יכול להסתלק מהירושה לטובת ביתו. בעיקרון לא חייבים עו"ד אבל עו"ד צריך לאמת בחתימתו את תצהיר המבקשת . הבית לא עובר אוטומטית ע"ש היורשת גם פעולה זו הינה פעולה משפטית . אם חברתך היא בת יחידה הרי ירושת אימה מתחלקת שווה בשווה עם אביה .
בהצלחה
בתיה אשורי, עו"ד ומגשרת
משרדנו מתמחה בדיני משפחה, ירושה ומקרקעין
שאלו את מנהל/ת הפורום:
מידן & מידן משרד עורכי דין
055-4533033
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
שלום רב, סעיף 5 לחוק הירושה, תשכ"ה-1965, עוסק בפסלות לרשת. בין היתר, יורש עלול להיפסל מלרשת אם הורשע בעבירה של זיוף צוואה או בהשמדתה. אם בית המשפט יקבע שהידועה בציבור הגישה צוואה מזויפת, הדבר יכול...
המשך תשובה