שלום רב. סבי נפטר בשנת 93' והשאיר צוואה, בצוואה החזיקה סבתי עד פטירת בשנת 2010. כיום אנו (המשפחה) מחזיקים בצוואה של שנהם. הגשנו את כל המסמכים לבנק ושם הודיעו לנו כי הצוואה של סבי (משנת 93') פגה תוקף. ברצוני לברר האם יכול לפוג תוקפה של צוואה? בתודה מראש דניאל צ.
דניאל שלום
תוקף צוואה אינו פג. יש להגיש לרשם לענייני ירושה בקשה למתן צו קיום צוואה של הסבא והסבתא .
ע"פ החוק סבתך אכן הייתה אמורה להגיש את הצוואה בסמוך לפטירתו של סבך אולם במידה וההסבר שלא עשתה זאת ישכנע את הרשם הרי יינתן צו קיום צוואה לשניהם.
בהצלחה
בתיה אשורי, עו"ד
משרדנו מתמחה בדיני משפחה, ירושה ומקרקעין
שאלו את מנהל/ת הפורום:
מידן & מידן משרד עורכי דין
055-4533033
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
היי רון, אני מצטערת לשמוע על פטירת אביך ועל הנסיבות המורכבות שנוצרו. בהחלט נשמע שיש מספר נקודות משמעותיות שיכולות להוות בסיס לערעור על הצוואה האחרונה. נימוקים אפשריים לביטול הצוואה: העדר כשרו...
המשך תשובה