שלום רב, לאחרונה מונתה דודתי כאפוטרופוסית לאחי בן ה-15, בעקבות פטירת אימי ועקב כך שאבי אינו מסוגל לדאוג לענייניו של אחי עקב מחלת נפש. (חשוב לציין כי אבי ואחי אינם גרים באותו בית, אך כן באותו ישוב ואבי אף נוכח בחייו של אחי). אני מעוניינת לדעת אם במקרה הצורך (ניתוח של אחי למשל) מה יהיה מעמדו של אבי בנסיבות אלה? האם דעתו תילקח בחשבון או שבהכרח החלטת האפוטרופוסית היא שתיקבע? ובאופן כללי, האם יש הבדל במעמדו של אפוטרופוס טבעי לבין מעמדו של אפוטרופוס שמונה בצו, בכל הקשור לזכויותיהם על הקטין ולמידת אחריותם עליו? תודה מראש, שרה.
שלום שרה,
אין כמובן "תשובת בית ספר" מאחר וכל מקרה נדון לגופו.
ודאי שאם מתמנה אפוטרופוס חיצוני, על אף למרות שישנו אפוטרופוס טבעי (הורה ביולוגי), יש לדעתו משקל בקשר עם העניינים של החסוי.
בברכה,
עו"ד עידו
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ונוטריון עידו לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב, מקור החיוב להגשת פרטה הוא חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ"ב-1962 ותקנות הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (סדרי הדין וביצוע), תש"ל-1970. אי מילוי החובה שבדין עלול להוביל לנקיטת סנקציות על יד...
המשך תשובה