אחד מהאפוטרופסים שמינה בית המשפט לחסוי עבר להתגורר בבית שמיועד לו על פי צוואת החסוי לאחר פטירתו האם זה חוקי ובמידה ולא מה ניתן לעשות בנידון? תודה עינבל
אין קשר בין ניהול אפוטרופסות על חסוי ובין מימוש צוואתו של החסוי, לאחר פטירתו.
אפוטרופוס צריך לנהל את ענייניו של החסוי באופן המיטיב על החסוי.
לכן, במידה ומעבר האפוטרופוס להתגורר בנכס של החסוי (בלי כל קשר למה שיעלה בגורל אותו הנכס לאחר פטירת החסוי) אינו פוגע בזכויותיו הכספיות (או האחרות) של החסוי - הרי שאין כל בעיה.
אולם, אם המעבר גורם לנזק כלשהו לחסוי - ודאי שהדבר מהווה פגיעה בחסוי ויש לדווח על העניין לאפוטרופוס הכללי או לבית המשפט.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ונוטריון עידו לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום אמנון, אני צריך יותר פרטים על מנת לתת חוות דעת. עקרונית, ניתן להתחקות אחר התיק הרפואי שלו באשר לקביעת המצב הקוגניטיבי בעת עריכת הצוואה. מציע שתצור עמי קשר ישירות בברכה, עו"ד עידו...
המשך תשובה