שלום רב, אני משכירה את דירתי וקיבלתי צ'קים עם תאריכים של כל חודש להפקדה מהשוכר. הצ'קים התחילו לחזור ויש לו חוב כבר של שלושה חודשים. האם אני צריכה לפנות להוצאה לפועל על מנת להפעיל את צ'ק הביטחון שנתן לי?
ניצה, שלום רב
על אף שלא מדובר בהוראה על פי החוק, לרוב צ'ק בטחון מיועד לשימוש בעבור נזקים אחרים שלא קשורים לשכר הדירה ( אי תשלום חשבונות אחזקת הבית, נזקים לרכוש בבית, קירות ותשתית אינסטלציה וחשמל וכד') ואלא ניתנו לגביהם בטחונות או ערבויות אחרות. כלומר, יש לך את הצ'קים עבור השכירות. פתחי באמצעותם את תיק ההוצל"פ ושימרי את צ'ק הבטחון למקרה ויתגלו נזקים אחרים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דרעי רייפר ושות` עורכי דין
055-4547149
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יוסי שלום רב, במקרה שציינת, כאשר יש הסכם חתום ו/או חשבונית אחת לפחות משולמת, ניתן לפנות להליך של תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל או הגשת תביעה קטנה. בתביעה על סכום קצוב יש חובה לשלוח לחייב מכתב ...
המשך תשובה