שלום, סבי וסבתי נולדו בפולין ועלו לארץ בשנת 1935 כשהם כבר נשואים. סבי אף שרת שרות חובה בצבא הפולני ולא שרת בצבא אחר. בהנחה שקיימות מספר תעודות מתאימות המוכיחות זיקה נדרשת, האם להערכתך קיים בסיס לקבלת אזרחות ודרכון בהמשך לאימי ולי. תודה.
מתיאורך עולה כי קיימת לכאורה זכאות כאמור בכפוף, כמובן, להמצאת כל המסמכים הנדרשים, כולל אישור על השירות בצבא פולין ואישור על אי שירות בצה"ל. ייתכן כי הפולנים ירצו להיווכח שסבך לא ביקש להתאזרח עם בואו, בממשלת המנדט.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ונוטריון רון כהנא
055-4532701
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום גליה, מתיאורך עולה שסבתך לא הייתה בלטביה ביום סיפוחה לברית המועצות 17.06.1940. בנסיבות אלה, אם תרצי להגיש בקשה לאשרור אזרחות לטבית, טובים הסיכויים שהלטבים יבקשו לדעת באילו צעדים נקטת בכדי לוו...
המשך תשובה