אני מעוניינת להתחיל בתהליך של בקשת דרכון גרמני. אני חיה בברלין בשנה האחרונה ולומדת בבית ספר לעיצוב. סבא שלי יליד גרמניה, היה בשואה והגיע לארץ ב-46' (דרך צרפת). להוריי אין דרכון גרמני, וסבתי נולדה בארץ. איך אני מבקשת דרכון? והאם הסיכויים שלי טובים יותר לקבל כי אני כבר גרה ולומדת בברלין?
שלום רב,
ישנם מספר מסלולים לקבלת האזרחות. לדעתי אם יש לך שורשים יקיים אז מומלץ לנסות ולהוכיח את אזרחותו של הסבא ואז להוציא אזרחות גרמנית, ככל שקיימת, לכל המשפחה.
לדעתי, עצם העובדה שאת חיה בברלין עשויה לסייע במסלול אחר, אך ארוך ומורכב יותר.
בברכה,
איווה אשכנזי, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכת דין ונוטריון איווה אשכנזי
055-4532810
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
שלום רב, מהנתונים שפירטת ובשל העובדה כי הורייך עלו מפולין לערכתי אין לך זכאות. אציין כי מדברייך דודך קיבל אזרחות מתוקף העובדה שגרו בגרמניה. ...
המשך תשובה