ערב טוב, בעלי קיבל אזרחות גרמנית בעקבות סבו שנולד בגרמניה. הוא עבר תהליך ארוך עד שהתקבלה בקשתו בחודש האחרון. האם כעת ניתן להוציא אזרחות גם לי וגם לבננו (בן 4)? האם התהליך יהיה ארוך ומסובך כמו זה שעבר בעלי? תודה,
אירנה שלום,
התשובה תלויה בסיבה שבגללה קיבל בעלת את אזרחותו.
אם הוא קיבל את אזרחותו לאחר שהצליח להוכיח שמישהו מהוריו או הורי הוריו (או הוריהם) היה אזרח גרמני, אזי התהליך יהיה קל. כל מה שהוא יצטרך להראות זה שבנכם הוא אכן בנו - כלומר להוכיח את הקשר בינו (האזרח הגרמני) לילד. זאת אומרת שבעלך יצטרך להראות את מסמכיו שלו, תעודת נשואין שלכם, ותעודת לידה של הילד. קצת בירוקרטיה ולא מעט זמן, והילד יקבל אזרחות גרמנית.
לעומת זאת, אם בעלך קיבל את האזרחות מסיבות אחרות, העניינים מסתבכים, ואז צריך יותר פרטים.
שנה טובה,
שמעון.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכת דין ונוטריון איווה אשכנזי
055-4532810
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
שלום רב, לא רשמת מה מטרת הגשת הטופס? ככל ששירתת בקבע עלולה להיות לך בעיה בחידוש האזרחות והדרכון. בברכה, איווה אשכנזי, עו"ד...
המשך תשובה