האם אסור לי בתור מעסיק לצאת עם עובדת? איך אני מגן על עצמי מפני הטרדה מינית? אני הרי לא יכול להקליט את כל השיחות והיציאות שלנו כדי להוכיח אחרי זה. יש לי חבר שהסתבך עם זה. לתשובתכם המהירה אודה.
יוסי שלום
בתקציר מאד לקוני:
עפ"י המצב המשפטי הנוהג היום, חלה עליך כמעסיק "חזקת ניצול מרות" (כלומר אם כמעביד בעל מרות אתה מנהל מערכת יחסים זוגית עם עובדת שלך, חלה עליך חזקה שאותה עליך להפריך, ולפיה היתה כאן הטרדה מינית לאחר שניצלת את מרותך ניצול אסור ולאחר שהסכמת העובדת ליחסים אלה בוצעה משיקולים שונים ולא מתוך הסכמה אמיתית וחופשית). כל זאת עפ"י הגישה היותר מקלה.
עפ"י הגישה היותר מחמירה של ביה"ד, על הממונה בתחילת היחסים, לנתק את יחסי המרות ולדווח לממונים, ויותר מכך: עפ"י גישה זו מוטלת על הממונה מראש האחריות שלא להיכנס למערכת של יחסי מין עם כפיפה.
בכבוד רב
עו"ד דורון ויינרייך
מנהל פורום הטרדה מינית.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אריק שלו ושות`, עורכי דין
055-4532946
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

השאלה למה אתה גורם הרגשה לא נעימה בפועל. יכול להיות שמדובר בפעולות לא תקינות ויכול להיות שמדובר בפעולות לגיטימיות או סבירות. ניתן לשמוע מה הדבר ולפעול לתיקונו במידת הצורך. ניתן גם לפעול משפטית ככל שלא...
המשך תשובה