יש לי בית דו קומתי, ברצפת הקומה השנייה יש פתח עגול גדול בקוטר של כ-6 מטר, ובין שתי הקומות מחברות מדרגות עגולות מרחפות, המודד (הלא מוסמך) מטעם העירייה שהגיע לביתי למדוד בעקבות ההשגה שהגשתי בעניין זה, טען שהוא גוזר את כל השטח של המדרגות המרחפות כאילו היו רצפה בקומה השנייה ועל שטח זה, יהיה חיוב בארנונה. האם זה חוקי? על פניו נראה שהמצב אינו הגיוני, וגם עצם העובדה שהמודד אינו מוסמך מעיד על בעייתיות בהתנהלות העירייה. מה עמדת החוק בשני נושאים אלו?
ככל ונוצר חלל ואין שטח רצפה אותו ניתן לחייב אז על פניו לא ניתן לחייב פעם נוספת.
עם זאת, מאחר ומדובר בעניין מקצועי של שיטות מדידה הייתי ממליץ להיוועץ עם מודד מקצועי
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אורית פפר
055-4532979
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

1. עליך להגיש השגה בתחילת שנת 2026 על גודל הנכס. אבל לדעתי פשוט תבקש קודם את המדידה של העירייה ותראה מה שגוי אצלם ואולי כלולה שם גם המרפסת שבכלל אין לך והכל שגיאה אחת גדולה. 2. אם השגיאה נמצאת אצל הע...
המשך תשובה