שלום, רציתי לשאול האם הריביות שמתווספות לחוב הארנונה מוטלות מכוח החוק? האם ניתן להתנגד לשלמן בטענה כלשהי?
החבות בריבית הנה בהתאם לסעיף 2 לחוק הרשויות המקומיות (ריבית והפרשי הצמדה על תשלומי חובה), התשמ"ה – 1980, על פיו "תשלומי פיגורים" יתווספו לחיוב החל מ- 30 יום מהמועד שנקבע לתשלום.
בהתאם לפסיקת בתי המשפט הטלת ריבית בגין חיוב רטרואקטיבי, כלומר חיוב שמוטל כיום בגין שנים קודמות, הינה שלא כדין בחריגה מסמכות ולפיכך דינו בטלות לאלתר.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אורית פפר
055-4532979
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

לא קראתי את החלט ועדת הערר אבל לא נהוג להשית הוצאות על הצד שניצח בהליך משפטי. לא ברור מהו הנימוק והייתי פונה עם זה למבקר העיריה שוב וגם לראש העיר תמיד אפשר גם להתלונן במשרד הפנים...
המשך תשובה