קיים מונה מים משותף לשני בתים, בית 33 ובית 35 ברחוב שלנו. מתקופה לתקופה מופיעים בחשבוניות מים שני מספרים. לפי הסבר של תאגיד המים אלה שני המספרים של שני המבנים, למרות שפיסית קיים רק מונה אחד. ולמרות שזה אותו המונה, הקריאות אינם תואמות בין שניהם על הנייר. בנוסף, המונה הוחלף לפני מספר חודשים, אך מספר המונה לא עודכן. האם זה חוקי לאחד את שני הבתים לאותו המונה? האם זה חוקי לחשבן את אותו הצרכן על שני מונים שונים בתקופות שונות? תודה
בוריס שלום,
חוק מדידת המים בישראל קובע כי לכל נכס יותקן מונה מים ראשי, ולכל צרכן מים בנכס יותקן גם מונה מישני (דירתי). צריכת המים לכל דירה נקבעת ע"פ הקריאה במונה הדירתי בתוספת חלק שווה מהצריכה המשותפת שנרשמה במונה הראשי לנכס. "צריכה משותפת" נובעת מצריכת מים כללית כגון גינון ושטיפת חדר מדרגות; מנזילות גלויות או סמויות ברשת המים המשותפת; ומסטיות מדידה תקניות של מדי המים.
בעבר, התיר החוק התקנת מונה אחד משותף לבנין כולו, בלי מדידה לכל דירה ודירה. לכן קיימים עד היום מבנים ישנים בהם מותקן רק מונה אחד משותף לכל הבית.
במידה ותרצה להפריד את המונים עלייך לגשת לתאגיד המים הרלוונטי ולהגיש בקשה מתאימה על פי הנחיות התאגיד. בדרך כלל נדרש הצרכן לצרף חוות דעת מתאימה לפיה ניתן לבצע הפרדה מבחינת התשתיות הקיימות בבניין.
בהצלחה,
יוחאי ניר (נאוי), עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
רפי רפאלי, משרד עו"ד ונוטריון
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
מציע לפנות לוועד במכתב התראה המורה להם להמציא את כל ספרי הנהלת החשבונות לבדיקה, ולאחר מכן אם יש כספים חסרים ללא הסבר ניתן לפנות בתביעה...
המשך תשובה