שלום רב, האם מותר לקרוא לעסק עצמאי שאני רוצה להקים (לא חברה בע"מ) "המרכז הישראלי ל___" ? האם מותר לקרוא לו "המרכז הישראלי" על דעת עצמי רק בגלל שאני חושב שזה נכון שיווקית?
יניב שלום,
מותר לעוסק לבחור בסימן מסחר מתאר או משבח עבור עסקו, ובלבד שלא יהא בסימן כדי לגרום הטעייה לציבור הצרכנים.
יחד עם זאת, לא ניתן לרשום סימן מסחר מתאר או משבח, אלא אם העוסק מוכיח כי רכש מוניטין בסימנו במידה כזו שהצרכנים מזהים את הסימן עם עסקו.
לייעוץ נוסף בעניין זה אתה מוזמן לפנות למשרדנו.
בברכה,
דן סגל, עו"ד
מנהל פורום סימני מסחר, שמות מתחם ומותגים
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד מורן אריאלי
055-4532998
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

דותן בוקר טוב, אכן יש לערוך בדיקה במאגר של רשם סימני המסחר. גם אם יש סימן עם שם דומה יש לבחון האם שניכם עוסקים באותו תחום (וזה אותו סיווג) והאם יש לכל אחד מכם לוגו ייחודי (לדוגמא ציור וצבעים שונים לג...
המשך תשובה