שלום, רציתי לשאול מבחינה משפטית את השאלה הבאה: נגיד מוזיקאי כלשהו שהקליט מספר דיסקים שפורסמו בחייו הקליט דיסק נוסף אחד בחייו, אך נפטר טרם פרסומו. בעוד היה חי הביא עותקים של הדיסק למספר חברים. כיום, לאחר מותו,עברו הזכויות על עזבונו האמנותי של המוסיקאי לאחד מבני משפחתו, אשר לא מאשר כל שימוש בעזבון, כך שפרסום הדיסק מהווה הפרה ובלתי אפשרי. האם העברת עותק של הדיסק על ידי אחד מאותם חברים שקיבלו אותו בידיהם מהיוצר עצמו בעבר למישהו אחר (עותק אחד בלבד) מהווה הפרה של זכויות היוצרים ועברה על החוק? תודה, רועי
שלום רועי,
השמעה פרטית של מוסיקה, ככל הנראה, מהווה שימוש הוגן ואינו מהווה הפרה של זכויות יוצרים.
בברכה,
תומר אפלדורף, עו"ד
אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים
קניין רוחני, ליווי חברות וליטיגציה מסחרית
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אלי נחום
055-4532717
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אנטון שלום רב, השגת הרישיונות המתאימים לשימוש שאתה מתאר במוזיקה באפליקציה שלך עלולה להיות קצת מסובכת עבורך... בעיקרון השימוש שאתה מבקש לעשות מצריך קבלת רישיון מבעלי זכויות היוצרים בשירים באמצעו...
המשך תשובה