ערב טוב, בנוגע לחוק להגנת הצרכן יש הבדל בין לקוח פרטי לעסקי? לדוגמא, קניתי מקרר מחברה x לעסק שלי, העסקה בוצעה בטלפון, לא קיבלתי עדיין את החשבונית (אמרו לי שהוציאו אבל עדיין לא שלחו או הביאו לי אותה). היום זה היום ה14 לעסקה, התקשרתי לבטל את העסקה מהסוכן של החברה ושלחתי לחברה מייל לביטול עסקה. האם אני אמור לשלם דמי ביטול או קנס כלשהו? שוב, לא קיבלתי שום מסמך על העסקה.
שלום,
לגבי השאלה שלך, חוק הגנת הצרכן אכן מבחין בין לקוח פרטי ללקוח עסקי. כאשר מדובר בעסק המבצע רכישה לצורך עסקי ולא לצורך אישי, ההגנות שמוענקות לצרכן הפרטי לא חלות עליו. לכן, כללי ביטול עסקה, דמי ביטול או קנס עשויים להיות שונים ומבוססים על התנאים של העסקה וההסכמים שנעשו בין הצדדים.
אם רכשת את המקרר לצורך העסק שלך, ייתכן שלא תוכל להסתמך על ההגנות שמוענקות לצרכני חוק הגנת הצרכן, ובמיוחד אם לא קיבלת חשבונית או פרטי עסקה. עם זאת, אם יש לך ראיות בכתב על העסקה, ייתכן ויש לך עילה לביטול או דרישה להחזיר את המוצר.
בהצלחה!
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
053-9428571
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב חשוב לבחון את מסמכי רכישת הרכב, כמו גם את דו"ח התאונות מחברת הביטוח בטרם מתן מענה לשאלתך. אתה מוזמן לפנות למשרדי לצורך השלמת פרטים והמשך בדיקה, בדרכים המקובלות....
המשך תשובה