שלום, הלוותי לחברתי כספים רבים, סיכמנו שהיא מחזירה לי סכום קבוע מדי חודש בחודשו וכך היה עד לפני 4 חודשים. מאז היא לא מעבירה לי כספים. יש עוד הלוואה שהיא לקחה ואני הייתי ערבה, ונאלצתי לשלם עוד 40,000 ש"ח במקומה, כערבה. הבעיה שכל ההסכמים האלה ביננו היו בעל פה. אני רוצה לתבוע אותה על סכום של 50,000 ש"ח בערך, איפה עדיף לי? אני לא יודעת איך להוכיח שיש ביננו הסכם כי אין לי שום מסמך.מה עושים?
מיקה, שלום
אם התביעה שלך הינה בגובה סך של כ-50,000 ש"ח, עלייך להגיש אותה כתובענה בסדר דין מהיר בבית משפט השלום.
העובדה שאין ראיות בכתב איננה נראית לי בעייתית במיוחד בנסיבות שאת מתארת.
את יכולה, למשל, להביא כראיה את העובדה שהיא שילמה לך סכום קבוע (צילומי המחאות, תדפיסי חשבון בנק שלך וכד').
כך גם לעניין הערבות. אני מניח שיש לך ראיות על עצם ביצוע התשלום מצידך בגין הערבות לנושה.
גם הנושה, כמובן, הינו עד להלוואה שנטלה חברתך וששולמה על ידך.
בהצלחה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
055-4532718
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מדובר בסכומים ניכרים, וחבל מאוד שלא גיבית עצמך בהסכם בכתב. אבל הסכמים תקפים גם שהם נערכים בעל פה. יהיה קשה אבל ניתן להוכיח שנתת הלוואה לחברתך ואף ערבת לה, לשם כך עלייך לפנות לעורך דין.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
055-4532718
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב זכרון דברים יכול להיחשב להסכם לכל דבר ועניין. הבעייתיות איתו היא שבדרך כלל הוא הסכם חסר כפי שקרה כאן. חשוב להבין את מלוא נסיבות המקרה ולבחון האם השתכלל לכדי חוזה וככל שכן האם ניתן להבין שמד...
המשך תשובה