חתמתי חוזה מול לקוח (אני ספק שירותים גרפיקאי). החוזה קובע שאני צריך לספק לו את הגרפיקה המבוקשת על ידו בתוך X זמן ולעשות את זה "לשביעות רצונו". בינתיים הוא כל הזמן מערים קשיים ומסבך את העניין. הוא טוען שזה לא טוב וזה לא טוב. בהתחלה תיקנתי בכיף משום שחשוב לי שהלקוח יהיה מרוצה. לאחר מכן, התחלתי להבין שהוא סתם מתזז אותי. אני מבין שהוא רוצה משהו מסוים אבל יש גבול כמה אני יכול לעבוד על אותה העבודה. לפי דעתי מדובר כאן במקרה של הפרת חוזה ספק-לקוח וזאת היות והוא מנצל את הסעיף "לשביעות רצונו" באופן רחב וקיצוני. מה עושים?
המכפיף צד אחד לחיי עבדות...הצד שהתחייב לתת שירות צריך לעבוד במסירות בנאמנות ובמקצועיות, אבל בפרק זמן סביר ובאמת מידה סבירות. אם הצד השני לא אוהב את התוצאה יש לשקול לבטל את החוזה, תוך קיזוז העלויות ההדדיות., כלומר על רוכש השירות לשלם לך על זמן העבודה שהשקעת ועל החומרים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיא הרשקוביץ, עו"ד מגשר ובורר
053-9428571
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום נתי חשוב לבחון את מלוא הנסיבות וההתכתבויות כדי לה/שיב לשאלתך. במצבים מסויימים יכול שמדובר בחוזה מחייב אך יש גם מקרים שלא. את מוזמנת לפנות למשרדי לצורך השלמת פרטים והמשך בדיקה, בדרכים המקובלות....
המשך תשובה