שלום רב. שמי דני, ואני שוכר עם חברתי דירה בחיפה החל מחודש ינואר שנה זו. לצערי, החיים שלנו בדירה הנ"ל נהפכו להיות סיוט, אנחנו כל הזמן מגלים תקלות חדשות ומצטברות עוד ועוד תקלות. מהרגע שנכנסנו שמנו לב שדלתות הארון במטבח לא נסגרות היטב ברמה שהן לא סימטריות ודלת אחת יותר גדולה מהשנייה.בנוסף גם התרענו כי הגומי בדלתות המקלחת לא אוטמות היטב וכתוצאה מכך בורחים מים בעת מקלחת. כחודש לאחר שנכנסנו לגור בדירה, התפוצץ הדוד בדירה, מה שגרם זמן לא רב לאחר מכן להיווצרות עובש.יש לציין שהעובש טופל רק לאחר כמעט חודשיים של תחנונים מצידנו לטיפול בבעייה אך הוא חזר שוב ואף התרחב.כידוע עובש הוא מפגע סביבתי ולא מומלץ לגור במצב שכזה בדירה.כמו כן הם גובים את החשמל בתעריף על פי קוט"ש יותר גבוה מהמקובל, כשבעוד התעריף לבית הוא 59 אג' הם גובים על פי 63 אג' בטוענה כי מדובר בתעריף של בניין מגורים ולא בית פרטי, וטענה זו לא נכונה משום שהבניין משמש למגורים בלבד.לאחר בירור מול חברת החשמל אושר בפניי כי אכן מדובר בבניין מגורים אך מאחר ומדובר בחברה בע"מ שאחראית על הבניין, זו הסיבה שבגינה נגבה תעריף יותר גבוה, מה שנראה לי תמוה מעט. לצערי, לאחר שנאלצנו לרדוף לא מעט אחריי איש הקשר שיטפל בתקלות אך ללא הואיל, נאלצנו לערב עו"ד, ורק לאחר שזו שלחה מכתב התראה, הוא טיפל בנושא העובש ובנושא הגומי, אך עדיין בכל פעם כשתקלה אחת נפתרת, אחת אחרת מתגלה.לצערי הרב, אנחנו ממש חסריי אונים ולא יודעים מה לעשות עוד.העלנו בקשה שיחליף לנו את הדירה, אך קיבלנו תשובה שהוא ישלח לנו רק אינסטלטור או בעל מקצוע אחר רלוונטי בהתאם לבעייה הקיימת, והיה ואנחנו רוצים לעזוב, אנחנו צריכים למצוא מחליף שייכנס במקומינו, משמע שבמקום לטפל בשורש הבעייה, הבעייה מטופלת בבחינת "לתת אקמול לחולה סרטן" כלומר הוא לא מתייחס לשורש הבעייה אלא מעדיף לפתור אותה בדרכים לא דרכים. מהן האפשרויות העומדות בפנינו כעת?החיים שלנו נהפכו לסיוט ואנחנו מוצאים את עצמינו דואגים רק לתחזוקת הדירה ולא מפיקים הנאה ולו הקטנה ביותר מהדירה. בנוסף, באחד מהפעמים בהן התלוננו על ריבוי התקלות, "זכינו" לצעקות מאיש הקשר בטענה כי אנחנו דיירים "לא הוגנים" מאחר ואנחנו מתלוננים "כל שני וחמישי" על תקלות שלמעשה לא טופלו מתחילת החוזה, זאת למרות ידיעתו בכל התקלות והוא אף הגדיל ואמר כי הוא מתחרט שהוא חתם עימנו על החוזה, אך אינני יודע מדוע הפכנו להיות "דיירים לא הוגנים" כאשר שלוותינו ואורח חיינו נפגע לחלוטין, כשכמו כן מאז שקיבל את המכתב מהעו"ד הוא כל הזמן רוצה לשלוח אנשי מקצוע אך תוך כדיי קביעת עובדה מוגמרת, כלומר הוא קובע עובדה כי איש המקצוע יגיע בשעה וביום מסויימים תוך כדיי שהוא "מנפנף" בסעיף של התיאום של ה48 שעות וכל זאת מבלי לוודא שמישהו יהיה בבית והאם נוח לנו לקבל את איש המקצוע. מעבר לכך גם בחוזה ישנו סעיף משונה שמציין כי עלינו להודיע בכתב תוך 10 ימים על תקלה ולאם לא נודיע הריי שהם יכולים לחייב אותנו בגובה סכום התיקון דבר הנראה לי חשוד ואף לא חוקי.לאחר בדיקה מול עיריית חיפה נמסר לי כי אין הם מכירים בכך שישנו מבנה מגורים בכתובת שלנו ולאחר בדיקה באינטרנט כל שהצלחנו לגלות הוא שהבניין רשום כבניין משרדים משמע שאין לדעת האם לחברה יש את הרישיונות המתאימים לאחזקת בניין כגון רישיון לכיבוי אש ולאחר בדיקה באינטרנט האם הבניין רשום בטאבו לא מצאתי כלל שלבניין קיים מסםר חלקה וגוש.כמו כן לאחר אחת מהפעמים שבוצעו תיקונים בדירה, נכנס אחד מבעליי החברה האחראית על הבניין לביתינו וכל זאת ללא תיאום מראש וללא ידיעתנו וכתוצאה מכך נקטנו בצעד של החלפת המנעול.אני מבחינתי לא רואה מנוס אלא להגיש תביעה.נשאלת השאלה אפוא מהו הסכום המרבי להגשת תביעה לאור כל מה שציינתי כאן? אשמח לעזרתך וייעוצך בנושא הנ"ל. בברכה:דני אדמוני, חיפה
שלום דני,
כתבת ארוכות, אך התשובה לשאלה שנשאלה "מהו הסכום המרבי להגשת התביעה" אינv יכולv להענות מכיוון שאין בפני חשבונות, הוצאות, שכר דירה והוצאות נלוות.
אני מציעה לך להתייעץ עם עו"ד מומחה בנושא ולתבוע בתביעות קטנות אולי את הסכום.
בהצלחה,
רויטל זהר ירון, עו"ד ונוטריון
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיא הרשקוביץ, עו"ד מגשר ובורר
053-9428571
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום טל שם מסחרי של העסק הינו אחד מזכויות הקניין היותר חשובים, קל וחומר, ככל שהושקעו כספים ומשאבים לצורך מיתוגו ובניית מוניטין. שימוש על ידי מתחרה מזיק פעמים- פעם אחת במצב שבו דה פקטו לקוחות שלך ...
המשך תשובה